Lokale innstillinger

 

Når du bruker løsningen din er det viktig å foreta innstillinger i nettleseren for å få et maksimalt utbytte av brukeropplevelsen din. Nedenfor finner du skriftlige veiledninger samt videoer laget for å veilede deg gjennom prosessen for å gjøre nettleseren din klar til å bruke webofficeone.

 

Hurtiglenker:

 

facebook web

 

 

 

 

 

Internet Explorer

For å benytte Internet Explorer og Webofficeone er du nødt til å foreta lokale innstillinger før du begynner. Dette er innstillinger du gjør i nettleseren for å klargjøre den til bruk og for å redusere sjansen for å støte på problemer når du arbeider i Webofficeone.

1. Start med å deaktivere kompatibilitetsvisning. Dette gjør du på følgende måte:

Trykk på tannhjulet øverst i høyre hjørne > Innstillinger for Kompatibilitetsvisning > Fjern øverste avhuking. Se bilde for demonstrasjon.

ie 1

 

2. Alternativer for Internett.

Trykk på tannhjulet øverst i høyre hjørne > Alternativer for Internett > Slett > Huk av kun de to nest øverste og trykk Slett. Se bilde for demonstrasjon.

ie 3

ie 5

 

3. Sikkerhet.

Gå til fanen Sikkerhet > Trykk deretter på Internett > Fjern avhuking for “Aktiver beskyttet modus” > Trykk på “Egendefinert nivå”. Bla ned til du finner “Vis blandet innhold” og velg “Aktiver”.

ie 6

ie 7

 

Nå skal du gjenta samme framgangsmåte etter at du har trykket på “Lokalt intranett” med et lite unntak. Trykk først på “Nettsteder” og legg til følgende tekst: “*.proweb.no”. Se bilde for demonstrasjon. 

ie 8

ie 9

Trykk på “Egendefinert nivå” og aktiver “Vis blandet innhold”.

ie 7

 

4. Personvern.

Dersom du benytter Internet Explorer sin popup-blokkering er du nødt til å legge til “*.proweb.no” som et unntak slik at blandt annet varslinger fra Webofficeone ikke blir blokkert.

ie 10

ie 11

 

5. Avansert.

Gå til fanen Avansert > Bla deg helt ned i listen og fjern avhuking for “Vis egendefinerte HTTP-feilmeldinger”. Når du har gjort det kan du trykke på “Bruk” og “Ok”. Godta eventuelle varslinger som dukker opp og start nettleseren din på nytt. Lokale innstillinger i Internet Explorer er nå ferdigstilt.

ie 12

 

 

 

 

 

 

Mozilla Firefox

Etter en nylig oppdatering av FireFox er det blitt meldt fra om problemer ved lagring av kontakter i CRM. Følg instruksjonen nedenfor for å løse problemet.

Trykk på meny-ikonet øverst i høyre hjørne og deretter “Innstillinger.

ff1

 

Gå deretter til fanen “Sikkerhet” og fjern avhuking for “Husk passord på nettsider”. Når du er ferdig kan du starte nettleseren din på nytt.

ff3

 

 

Tilbake til meny

Share