Dokumentarkiv
Hurtiglenker:
- Installere proweb.doc.comp
- Office filer
- Nyhetsbrevmal
- Rettighetsstyring
- Gjenopprette tidligere versjon av dokument
- CRM – Kundemappe
Installere proweb.doc.comp
Proweb Document Component vil tillate deg å laste opp flere filer samtidig og gir deg muligheten til å redigere Office-filer på nett. Dette er et tillegg du må installere manuelt i nettleseren din og det gjøres på følgende måte.
1. Åpne dokumentarkivet ditt, se øverst på verktøylinjen og trykk på “Last opp”.
2. Et nytt vindu vil åpne seg og dette kan du lukke for å komme til neste steg av installasjonen.
3. Trykk på lenken øverst i det nye vinduet for å starte nedlastingen av installasjonsfilen.
4. Når filen er lastet ned vil du finne den igjen i “Nedlastinger / Downloads” evt i “Finder” om du benytter Mac. Dobbeltklikk på filen for å starte og følg installasjonsinstruksjonene. Når tillegget er installert må du foreta deg en siste innstilling i nettleseren din for å sørge for at tillegget alltid er aktivert.
5. Firefox: Trykk på de tre strekene øverst i høyre hjørne for å åpne menyen og velg “Utvidelser”.
Gå deretter til programtillegg og sett “Alltid aktiver” på ProwebDocumentComponent som vist på bilde nedenfor.
Installasjonen er nå ferdigstilt og du kan begynne å behandle dokumenter.
Office filer
Du trenger ikke laste ned Office-filer fra dokumentarkivet ditt for å kunne gjøre endringer. En av grunnene til at du innstallerte Proweb Document Component er for å kunne redigere disse på nett. Alt du trenger å gjøre er å finne dokumentet du ønsker å gjøre endringer på, høyreklikke på valgt dokument og velge “Rediger”. Dette krever at du har et program installert lokalt på din PC som støtter åpning og redigering av Office-filer.
Om du velger å redigere et Excel-dokument fra dokumentarkivet ditt vil Excel automatisk åpne seg og vise innholdet i filen.
Når du er ferdig med å redigere og ønsker å lagre kan du trykke på “Lagre” og lukke Excel ved å krysse det ut øverst i høyre hjørne. Når du lukker Excel vil det dukke opp et nytt vindu som spør om du ønsker å laste opp endringene du gjorde på filen til dokumentarkivet. Da velger du å gjøre det og dokumentet du redigerte på i dokumentarkivet ditt vil være oppdatert med de siste endringene du foretok deg.
Nyhetsbrevmal
Ønsker du å sende ut et nyhetsbrev via masseutsending er du nødt til å opprette en mal som du knytter til utsendelsen din. Det lønner seg å benytte maler for å slippe å lage utsendelsen fra bunnen av neste gang du skal sende et nyhetsbrev, da har du utgangspunktet fra før og du trenger kun å bytte ut tekst / bilder.
For å kunne lage egne nyhetsbrev i Webofficeone anbefales det at du bruker tabeller. Dette finner du på verktøylinjen når du redigerer et Proweb Dokument og du velger selv hvordan struktur du skal bruke. Når du har lagt til tabellen burde du høyreklikke > Celle > Celle egenskaper. Der kan du sette maks bredde til 650px.
Nedenfor ser du et eksempel på hvordan et nyhetsbrev kan se ut.
Ønsker du å få tilsendt et utkast av en nyhetsbrevmal med en forhåndslaget struktur kan du kontakte support.
Rettighetsstyring
I Webofficeone bruker vi grupper for å definere hvilke brukere som får tilgang til for eksempel et dokument, eller en dokumentmappe. Gruppene kan opprettes i Kontrollpanel > Tilgangskontroll > Grupper. For å gi tilgang til en bestemt gruppe kan du høyreklikke på et dokument eller en dokumentmappe, velge egenskaper og gå til fanen deling. Der kan du vise oversikt over de forskjellige gruppene du er medlem i og velge å legge til en av gruppene med enten les eller skrive-tilgang.
Gjenopprette tidligere versjon av dokument
Skulle uhellet inntreffe og du trenger å hente ut en tidligere versjon av dokumentet så har du mulighet til det. Hver gang du lagrer et dokument i dokumentarkivet blir også tidligere versjoner lagret hvis du ønsker å se over gamle versjoner, eller om du ønsker å gjenopprette dokumentet ditt til en av de andre versjonene. Det kan du gjøre på følgende måte.
1. Høyreklikk på dokumentet det gjelder og velg “Egenskaper”.
2. Gå til fanen “Versjon”.
Trykk på forstørrelsesglasset for å se hva den aktuelle versjonen inneholder og ønsker du å hente ut denne versjonen trykker du på disk-ikonet.
CRM – Kundemappe
Alle kontaktpersoner, kandidater / tolker og firmaer kan kobles inn i dokumentarkivet. Dette kan du gjøre ved å søke opp en kontakt i CRM og velge “Dokumenter” i menyen til venstre. Du kan deretter velge å koble kontakten til dokumentarkivet ditt. Når en kontakt kobles til dok.arkivet vil det opprettes en mappe i dokumentarkivet kalt CRM. Denne mappen vil inneholde alle kundemappene fra CRM.